- KSOW 2014-2020
- PROW 2014-2020
- ------------------------
- KSOW 2007-2013
- PROW 2007-2013
- Leader
- ------------------------
- MIAS - Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2020
- Rozwój regionalny i lokalny
- Kultura i Turystyka
- Mazowiecki Szlak Tradycji
- Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze
- Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Konkursy
- ------------------------
- Rolnictwo -- Mazowsze. serce Polski (od 2018 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Z serca Polski (2017 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Kronika Mazowiecka (2011 - 2016)
- WIEŚci z Mazowsza (2012-2016)
- ------------------------
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Konkurs „Lekcje o Mazowszu”
Jak uczyć młodzież o regionie? Sposobów na poznawanie Mazowsza jest wiele, ale podstawą ciekawych lekcji jest zawsze dobry scenariusz. Samorząd Mazowsza ruszył więc z IV edycją „Lekcji o Mazowszu”. W tym roku tematem przewodnim są lata 20. XX w. Nabór potrwa do 23 kwietnia br.
– Mazowieccy nauczyciele już w poprzednich edycjach wykazali się ogromną pomysłowością, przygotowując scenariusze lekcji o regionie. To pokazuje, że dzieci chcą się uczyć, a pedagodzy doskonale wiedzą, jak skutecznie tę wiedzę przekazywać. Dlatego już po raz czwarty zbieramy te najlepsze pomysły, które potem opublikujemy w naszym podręczniku – podkreśla wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Budowanie tożsamości narodowej i postaw patriotycznych najlepiej rozpocząć wśród najmłodszych. Dlatego samorząd Mazowsza we współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli zorganizował konkurs „Lekcje o Mazowszu”. Zadaniem uczestników jest stworzenie ciekawego scenariusza lekcji szkolnej. Tematem przewodnim tej edycji są lata 20. XX w na Mazowszu.
Skąd pomysł na taki temat?
Ten okres w historii naszego regionu pozostawił wiele śladów w krajobrazie kulturowym i świadomości mieszkańców. Lata 20. w historii Polski stanowią szczególną wartość, ponieważ wtedy wybudowano struktury państwowości polskiej, ale też broniono zaciekle upragnionej i wyczekiwanej wolności. A jak było na Mazowszu? Co się wtedy wydarzyło w polityce, gospodarce i kulturze? Jak wyglądało życie codzienne mieszkańców wsi i miast oraz co zostało z tamtych lat, a co bezpowrotnie przeminęło? Odpowiedzią na te pytania mają być właśnie scenariusze zajęć lekcyjnych przygotowane przez pedagogów z całego regionu.
– Najlepsze scenariusze zostaną opublikowano w naszej książce, która trafi do mazowieckich szkół i bibliotek. Pedagodzy będą mogli dzięki naszej publikacji poszukać inspiracji i przeprowadzić ciekawe lekcje oraz zainteresować młodzież historią i tradycją naszego regionu – podkreśla Izabela Stelmańska z-ca dyrektora Departamentu Kultury Promocji i Turystyki UMWM.
Dla kogo?
Konkurs skierowany jest do nauczycieli i osób związanych z instytucjami oświatowymi i kulturowymi, którzy zajmują się oświatą oraz kulturą na terenie województwa mazowieckiego. Prace będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych – scenariusze dla uczniów w wieku 7–9, 10–14 i 15–18 lat. Przy wyborze najlepszego programu zajęć jury weźmie pod uwagę innowacyjność w doborze treści, środków dydaktycznych i metod, a także sposób prezentacji.
Przewidziane nagrody
Najlepsze prace zostaną opublikowane w formie książki. Co więcej w każdej kategorii przewidziano także nagrody pieniężne – I miejsce 2,5 tys. zł, II miejsce 1,5 tys. zł, III miejsce 1 tys. zł, a autorzy wyróżnionych scenariuszy otrzymają po 500 zł. Scenariusze można przesyłać do 23 kwietnia!
Szczegółowe informacje
Scenariusz zajęć wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym należy przesłać na adres: iwona.moczydlowska@mscdn.edu.pl. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie konkursu, który można znaleźć w zakładce „Kultura i turystyka” (następnie „Marketing terytorialny” – „Lekcje o Mazowszu”).
Źródło: www.mazovia.pl
Słowa kluczowe : Samorząd Województwa Mazowieckiego, IV edycja „Lekcji o Mazowszu”