- KSOW 2014-2020
- PROW 2014-2020
- ------------------------
- KSOW 2007-2013
- PROW 2007-2013
- Leader
- ------------------------
- MIAS - Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2020
- Rozwój regionalny i lokalny
- Kultura i Turystyka
- Mazowiecki Szlak Tradycji
- Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze
- Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Konkursy
- ------------------------
- Rolnictwo -- Mazowsze. serce Polski (od 2018 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Z serca Polski (2017 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Kronika Mazowiecka (2011 - 2016)
- WIEŚci z Mazowsza (2012-2016)
- ------------------------
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Program rozwoju i komercjalizacji sieciowych produktów turystycznych Mazowsza - podsumowanie
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna zakończyła – realizowany w 2014 i pierwszych miesiącach 2015 roku – projekt pn. "Program rozwoju i komercjalizacji sieciowych produktów turystycznych Mazowsza", będący kontynuacją stałych działań prowadzonych od 2011 r.
Projekt koncentrował się na zadaniach zmierzających do zweryfikowania dotychczasowego funkcjonowania oraz umocnienia pozycji sieciowych produktów turystycznych na rynku i przygotowania do rozszerzenia sieci każdego z nich poprzez przeprowadzenie modelowych działań w ww. zakresie, możliwych do zaaplikowania dla każdego produktu, z uwzględnieniem jego specyfiki i segmentów docelowych odbiorców produktu. Do działań tych należały:
1. Opracowanie struktury modelu sieciowego produktu turystycznego.
2. Seminarium dla liderów sieciowych produktów turystycznych w zakresie implementacji modelu w dalszej części projektu.
3. Warsztaty dla roboczych grup produktowych i ich liderów oraz potencjalnych nowych partnerów-usługodawców wraz z przygotowaniem liderów do rozszerzenia sieci każdego z produktów.
4. Opracowanie internetowego podręcznika tworzenia produktów sieciowych, jako pokłosie warsztatów.
Działania projektowe, realizowane we współpracy z p. Magdaleną Kachniewską – prof. SGH, pozwoliły na osiągniecie zakładanych efektów. Do głównych z nich należą:
- podział produktów wg stopnia ich rozwoju na cztery grupy, co umożliwi zindywidualizowanie działań i dostosowanie poziomu współpracy z poszczególnymi produktami do etapu ich rozwoju,
- pogłębienie wiedzy liderów i grup produktowych nt. tworzenia i rozwoju sieci produktowych w turystyce oraz wskazanie najbliższych kroków w działaniach na rzecz rozwoju produktu, nad komercjalizacją którego pracują,
- przygotowanie metodologicznego narzędzia – podręcznika tworzenia produktów sieciowych.
Podręcznik tworzenia sieciowych produktów turystycznych pn. "Model tworzenia sieciowego produktu turystycznego" jest precedensem merytorycznym nie tylko w skali województwa mazowieckiego, ale również w skali całego kraju – dotychczas nie powstało w Polsce tak kompleksowe narzędzie i "przewodnik" tworzenia sieciowych produktów turystycznych.
Zainteresowanych tworzeniem i komercjalizacją sieciowych produktów turystycznych zapraszamy do współpracy oraz do lektury ww. podręcznika: Model tworzenia sieciowego produktu turystycznego.pdf.
źródło: MROT