Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie
Samorząd Województwa Mazowieckiego

Biuro Regionalne KSOW Województwa Mazowieckiego (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Program rozwoju i komercjalizacji sieciowych produktów turystycznych Mazowsza - podsumowanie

19.03.2015

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna zakończyła – realizowany w 2014 i pierwszych miesiącach 2015 roku – projekt pn. "Program rozwoju i komercjalizacji sieciowych produktów turystycznych Mazowsza", będący kontynuacją stałych działań prowadzonych od 2011 r.

Projekt koncentrował się na zadaniach zmierzających do zweryfikowania dotychczasowego funkcjonowania oraz umocnienia pozycji sieciowych produktów turystycznych na rynku i przygotowania do rozszerzenia sieci każdego z nich poprzez przeprowadzenie modelowych działań w ww. zakresie, możliwych do zaaplikowania dla każdego produktu, z uwzględnieniem jego specyfiki i segmentów docelowych odbiorców produktu. Do działań tych należały:

1. Opracowanie struktury modelu sieciowego produktu turystycznego.
2. Seminarium dla liderów sieciowych produktów turystycznych w zakresie implementacji modelu w dalszej części projektu.
3. Warsztaty dla roboczych grup produktowych i ich liderów oraz potencjalnych nowych partnerów-usługodawców wraz z przygotowaniem liderów do rozszerzenia sieci każdego z produktów.
4. Opracowanie internetowego podręcznika tworzenia produktów sieciowych, jako pokłosie warsztatów.

Działania projektowe, realizowane we współpracy z p. Magdaleną Kachniewską – prof. SGH, pozwoliły na osiągniecie zakładanych efektów. Do głównych z nich należą:

  • podział produktów wg stopnia ich rozwoju na cztery grupy, co umożliwi zindywidualizowanie działań i dostosowanie poziomu współpracy z poszczególnymi produktami do etapu ich rozwoju,
  • pogłębienie wiedzy liderów i grup produktowych nt. tworzenia i rozwoju sieci produktowych w turystyce oraz wskazanie najbliższych kroków w działaniach na rzecz rozwoju produktu, nad komercjalizacją którego pracują,
  • przygotowanie metodologicznego narzędzia – podręcznika tworzenia produktów sieciowych.

Podręcznik tworzenia sieciowych produktów turystycznych pn. "Model tworzenia sieciowego produktu turystycznego" jest precedensem merytorycznym nie tylko w skali województwa mazowieckiego, ale również w skali całego kraju – dotychczas nie powstało w Polsce tak kompleksowe narzędzie i "przewodnik" tworzenia sieciowych produktów turystycznych.

Zainteresowanych tworzeniem i komercjalizacją sieciowych produktów turystycznych zapraszamy do współpracy oraz do lektury ww. podręcznika: Model tworzenia sieciowego produktu turystycznego.pdf.

źródło: MROT


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009