- KSOW 2014-2020
- PROW 2014-2020
- ------------------------
- KSOW 2007-2013
- PROW 2007-2013
- Leader
- ------------------------
- MIAS - Mazowiecki Instrument Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2020
- Rozwój regionalny i lokalny
- Kultura i Turystyka
- Mazowiecki Szlak Tradycji
- Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze
- Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Konkursy
- ------------------------
- Rolnictwo -- Mazowsze. serce Polski (od 2018 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Z serca Polski (2017 r.)
- eKSpresOWy przegląd wydarzeń -- Kronika Mazowiecka (2011 - 2016)
- WIEŚci z Mazowsza (2012-2016)
- ------------------------
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Zapraszamy do lektury publikacji: "Produkt lokalny i tradycyjny dla lokalnej społeczności"
Powiat Płocki zakończył realizację operacji pn. Produkt lokalny i tradycyjny dla lokalnej społeczności, powstałą w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 Plan Operacyjny na lata 2020-2021 Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Celem operacji było opracowanie i rozpowszechnienie broszury informacyjnej o produkcie lokalnym i tradycyjnym wśród mieszkańców terenów wiejskich województwa mazowieckiego w 2020 roku. W publikacji znalazło się wiele interesujących informacji dotyczących między innymi produktu lokalnego oraz tradycyjnego, certyfikacji żywności w Polsce oraz UE, zasady tworzenia sieci współpracy, zasady tworzenia strategii promocji w obszarze przedsiębiorczości rolniczej oraz katalog dobrych praktyk.
Dystrybucja publikacji w ilości 3000 egzemplarz prowadzona była na terenie 15 gmin powiatu płockiego wśród środowisk rolniczych, instytucji naukowo-badawczych, samorządowych, publicznych i prywatnych podmiotów doradczych, grup producentów rolnych, przedstawicieli przetwórstwa lokalnego, jak również osób prowadzących działalność gospodarczą, rolników, sołtysów, kół gospodyń wiejskich, mieszkańców obszarów wiejskich.
Efekt realizacji operacji opiera się na podniesieniu poziomu wiedzy mieszkańców województwa mazowieckiego w związku z rozwojem jakie daje inwestycja w produkt lokalny i tradycyjny.
Realizacja operacji spotkała się z dużym zainteresowaniem podmiotów biorących udział w jej powstawaniu, jak również samych jej odbiorców. Zainteresowanie przedstawianym w publikacji tematem było na tyle duże, że podczas tworzenia i już samej dystrybucji publikacji wyrażono chęć zgłębiania tematu poprzez organizację szkoleń i spotkań, których ideą przewodnią będzie przedmiotowa tematyka.
