Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie
Samorząd Województwa Mazowieckiego

Biuro Regionalne KSOW Województwa Mazowieckiego (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Rusza „Misja Kampinos”

14.09.2017

„Misja Kampinos” to nowa lokalna marka, która ma przyciągnąć na Mazowsze turystów i inwestorów, ale też informować o ofercie turystycznej regionu. Do jej współtworzenia przyłączył się Samorząd Województwa Mazowieckiego. W Izabelinie podpisano list intencyjny.

– Kampinoski Park Narodowy to jedno z ulubionych miejsc odpoczynku już nie tylko mieszkańców stolicy. Nic dziwnego – kontakt z przyrodą, świeże powietrze, czas spędzony na łonie natury to rodzaj wypoczynku, którego coraz częściej szukamy. To wszystko mamy właśnie w Kampinosie – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Wypoczynek będzie atrakcyjniejszy

Kampinoski Park Narodowy to jedno z piękniejszych miejsc na Mazowszu. Rozległe lasy, malownicze łąki, miejsca naznaczone historią, 360 km znakowanych pieszych szlaków turystycznych oraz 200 km rowerowych, ścieżki i ośrodki edukacyjne – to wszystko sprawia, że turyści wybierają właśnie Kampinos. Co roku odwiedza go milion osób.

Jestem przekonana, że za sprawą tego projektu mieszkańcy Mazowsza będą jeszcze chętniej odwiedzali Kampinos, a wypoczynek na nowych ścieżkach i trasach turystycznych będzie jeszcze bardziej atrakcyjny – przekonuje Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM.

Region z misją. Misją Kampinos

Nowe szlaki turystyczne, promocja produktów regionalnych oraz informowanie o aktualnej ofercie turystycznej i rekreacyjnej Mazowsza – to główne założenia marki „Misja Kampinos”, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem”.

Chcemy, aby oznaczenie marką „Misja Kampinos” było postrzegane jako wyróżnienie danych towarów, usług czy miejsc. Klienci powinni wiedzieć, że jest ona gwarancją dobrej jakości i niezawodności produktów. Przedsiębiorcy, że przystępując do programu mogą liczyć np. na promocję danego produktu – wyjaśnia Paweł Białecki, prezes zarządu Stowarzyszenia „Między Wisłą a Kampinosem”.

Zdrowe lokalne marki

Docelowo stowarzyszenie chce przyznawać certyfikaty Marki Lokalnej „Misja Kampinos” lokalnym firmom, obiektom turystycznym, m.in. hotelom, obiektom noclegowym czy agroturystycznym. Certyfikat otrzymać będą mogły również produkty kulinarne, nawiązujące do lokalnej tradycji, a przy tym zdrowe i ekologiczne, a także restauracje lub inne obiekty gastronomiczne serwujące regionalne dania.

O oznaczenie ubiegać będą się też mogli organizatorzy wydarzeń edukacyjnych, kulturalnych, np. historycznych i patriotycznych związanych z dziedzictwem lokalnym, ale także wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, np. festynów rodzinnych, pikników historycznych, koncertów itp.

Wydarzenie uświetniło otwarcie wystawy fotograficznej „Wisła – królowa polskich rzek” autorstwa Artura Tabora.

Pliki do pobrania:

Marszałek Adam Struzik o marce „Misja Kampinos”

Źródło:www.mazovia.pl


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009